tirsdag 24. mars 2009

Bakevarenes motorvei

Da er jeg ferdig med praksis.... Neste gang jeg går inn i et klasserom, tjener jeg penger på det! For en merkelig tanke.. og ikke minst, for en HERLIG tanke! :D

Disse to siste ukene i praksis har fått meg til å lure på noe.. Tur-retur Kongsberg på E-134 hver dag.. Dette må være bakevarenes motorvei..Den første dagen lå det en uåpnet bollepose i veien.. Ikke det at jeg tenkte så mye over det... Før dagen etter that is. Da lå det nemlig en halvspist baguette på nesten samme sted.. Da begynte jeg å legge merke til det. I sju av ni tilfeller, altså 7 av de 9 dagene jeg har kjørt der, har det ligget en eller annen form for bakevarer på en strekning på under en kilometer.
Så jeg har jo begynt å lure.. Hvem er dette mennesket som ikke skjønner at han eller hun blir fort mett? Eller er det rett og slett et drapsforsøk på fugler og andre dyr. "Jeg kaster det ut her, så lander fuglene, og blir påkjørt." Eller er det rett og slett en stakkar som hver eneste dag åpner bilvinduet for å kaste sneipen, men ender opp med å kaste frokosten? Det som hvertfall er sikkert, er at hvis dette fortsatt pågår, kan noen snart starte et bakevareutsalg ved avkjøringa til Darbu....

3 kommentarer: