fredag 10. april 2009

TG

I dag har jeg vært på Hamar. Nærmere bestemt i Vikingskipet. Eller "olympiahallen" som det så fint sto på skiltet. Nå er det vel ikke akkurat olympiere som er "innbyggere" i skipet i påsken... Eller?

Med en kjæreste som jobber i Tech-Support crew på TG, så jeg meg nødt til å reise oppover for å se hva dette gikk ut på. Så i dag satte jeg meg i bilen og kjørte mot Hamar. Det gikk ganske radig oppover, faktisk brukte jeg ikke mer enn to timer hjemmefra. Enhver som er litt kjapp i hoderegning (og vet hvor langt det er fra meg til Vikingskipet) vil da komme fram til at jeg hadde en gjennomsnittsfart på 85km/h, noe som ikke kan sies å være no dårlig fart på E6'en full av anleggsmaskiner og mindre omkjøringer.

Så var jeg altså der, og jeg kjente med en gang fordommene komme sigende på.. Svette gutter med langt, fett hår, og svette jenter med enda lengre, enda mer fettete hår. Nå skal det jo sies at kjæresten min ikke er hverken spesielt svett eller fettete i håret, men dog.. Jeg ble med Annar inn, og ved første øyekast konstanterte jeg at alle mine fordommer var imøtekommet.. Her var det noen svette, noen fettete, noen begge deler. Folk lå strødd over alt og sov, og jeg så maaaaaaaaange colaflasker... MEN så begynte jeg å kikke meg rundt. Hva brukte disse folka dataene sine til? Joda, akkurat det samme som jeg gjør! Jeg så også mange typer mennesker jeg absolutt ikke hadde forventet å se der... ALLE typer mennesker.. Jeg ble også fort oppmerksom på hvor mange folk som egentlig jobba der for at alt skulle fungere godt, og ikke minst hvor mye mange av de jobbet for at alle skulle ha en så bra påske som mulig!

Jeg kan ikke si noe annet enn at jeg ved hjemreise var ganske imponert over hvor mange forskjellige typer mennesker jeg så i løpet av denne dagen, og at de ikke var en gjeng med aliens som bare tenkte hi-tech.. selvom det var viktig å få i seg mat og vannpiller regelmessig.. :p Så jeg har egentlig bare en ting å si... ARNE!!!!

1 kommentar: